Potrzebujesz pomocy w zamówieniu? Skontaktuj się!! Pomożemy!! kontakt@4birds.pl

Katalog reklamowy - skuteczna reklama

Katalog reklamowy - skuteczna reklama

Katalogi reklamowe to zbiory poligraficzne, które wykorzystywane są w reklamie, marketingu. Przeciętnie liczą około kilkunastu stron, atrakcyjnych pod względem wizualnym, na których przedstawione są oferty towarów, usług. Najczęściej katalogi mają formę drukowanych bądź przedstawionych online broszur lub książek.

Katalog reklamowy – skuteczny marketing firmy

Katalogi reklamowe nazywane są drukowaną reklamą. Odpowiednio zaprojektowane, zawierające unikalne i szczegółowe opisy oraz przyciągające wzrok zdjęcia potrafią zrobić wrażenie na potencjalnym kliencie. Wówczas cel utworzenia katalogu zostaje osiągnięty. Klient kupuje produkt bądź zamawia usługę.

Na co uważać przy przygotowywaniu katalogów?
Pierwszym krokiem poprzedzającym złożenie zamówienia druku w drukarni jest wybór rodzaju katalogu, jakim chcemy posłużyć się w reklamie firmy. Mając na celu zaprezentowanie oferty produktów najlepiej, jest sięgnąć po katalog z większą ilością stron. Jeżeli skupiamy się na samym zwięzłym przekazaniu podstawowych informacji. Możemy wybrać broszurę w wybranym dla siebie formacie.
Projektując, tworząc katalog, należy przekładać jakość nad ilość. Treści zamieszczone w katalogu powinny zostać starannie dobrane, wyczerpująco napisane i sprawdzone. Katalog to jedna z wizytówek firmy, warto więc powierzyć pracę nad jego tworzeniem profesjonalistom. Tak więc szatę graficzną, która przyciąga oko i skupia uwagę z powodzeniem, utworzy grafik, który wie jak się tym zająć. Merytoryczny tekst, nieprzyćmiewający warstwy graficznej z pewnością utworzy doświadczony pisarz, copywriter.

Wspomniane osoby na pewno zadbają o zrównoważanie szaty graficznej, zgodne z logo firmy i będą pamiętały o znaku towarowym. Treści katalogów nie powinny być zbyt mocno przesycone reklamami. Należy zatem kontrolować ilość reklam branżowych i regulować ich długość.

Klient, zamawiając druk, może wybrać tryb produkcji, rodzaj katalogu, nakład i szczegółowy zadruk. Najczęściej wybieranym przez zamawiających papierem do druku jest papier kredowy.

Projektowanie i druk online katalogów reklamowych

Przygotowanie katalogów do druku
Proces przygotowania katalogów do druku jest równie ważny, jak skomponowanie treści, a także szaty graficznej. Aby otrzymać najlepsze efekty druku, warto skontaktować się z profesjonalną drukarnią. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele drukarń, które możemy znaleźć w sieci. Nasza firma starannie i z dużą dokładnością i zaangażowaniem prowadzi proces druku katalogów. Pliki, które oczekują na druk klienci, dostarczają nam sami bądź korzystają z naszej pomocy.

Projekt okładki
Okładka katalogu stanowi jego wizytówkę, mającą na celu wzbudzenie zainteresowania klienta, ma wpadać w oko. Nasza drukarnia wykonuje okładki w różnych wariantach i podłożach. Okładka może zostać pokryta folią błyszczącą, soft touch, bądź matową.
Wnętrze katalogu, rodzaje papieru
Do druku stron znajdujących się w środku katalogu proponujemy wykorzystanie następujących papierów:
• papier matowy najlepszy do druku broszur, katalogów produktowych
• podłoże kredowe sprawdzające się w druku prezentacji firmy, trendbooków, portfolio, katalogów pamiątkowych

Forma katalogu
Katalogi są jedną z najbardziej tradycyjnych form promocji firmy. Klient korzystający z katalogu w formie papierowej zazwyczaj daje sobie więcej czasu na zastanowienie przed kupnem produktu, czy wyborem określonej usługi. Szczególnie starsze osoby niemające kontaktu z komputerem sięgną po papierowy katalog. Wybór takiego katalogu niweluje presję na zakup produktu. Decyzja może być zatem przemyślana i podjęta w odpowiednim dla klienta czasie.
Podstawowy format, w jakim drukowane są katalogi to A4.

Druk katalogów reklamowych jako profesjonalne przekazywanie treści

Katalogi trafiają często w miejsca takie jak sympozja, targi, spotkania biznesowe. Wybierane są do wglądu przez potencjalnych przyszłych klientów. Aby pierwszy kontakt bardziej wymagającego klienta spowodował jego zainteresowanie teksty w nim zawarte, muszą zawierać rzetelne i dopracowane, spójne informacje. Katalogi to zbiory opisów, które powinny zawierać treści miarodajne i łatwe do zweryfikowania. Opisy oraz zdjęcia w katalogu należy uzupełnić wykresami, tabelami, danymi statystycznymi, instrukcjami użytkowania i referencjami klientów. Dodatkowo artykuły tematyczne, napisane przez specjalistów z branży, zawierające porady praktyczne wzbogacą katalog. Styl i język katalogu należy dopasować do odbiorców, grupy docelowej.

Ceny druku katalogów

Ceny i terminy druku katalogów zależne są od czynników takich jak: ilość stron, rodzaj zamawianego materiału, formatu, rodzaju wykorzystanego papieru, sposoby łączenia form (spiralny, klejony, szyty katalog). Czas realizacji zamówień druku zależny jest głównie od momentu zatwierdzenia projektu graficznego oraz opłacenia druku.